Villámvacsora glutén és tejmentesen
2017. március 31. írta: gasztropo

Villámvacsora glutén és tejmentesen

Helló mindenki!

Kicsit kiesett pár hónap az előző bejegyzés óta, ami viszont nem azt jelenti, hogy nem főztem, sütöttem, alkottam a gasztronómia égisze alatt! Ezeket az alkotásokat, próbálkozásokat hamarosan összeszedem és képekkel, sztorikkal illusztrálva közzé is teszem.

Hogy nem írtam, mindig az volt magamnak a kifogásom, hogy nincs időm, meg kell szerkeszteni a képeket, stb. Most visszagondolva kár volt, hogy nem akkor azonnal véstem le egyrészt a recepteket, másrészt pedig az ételek elkészítésének körülményeit, sztorijait. Sebaj! Most ismét megfogadtam magamnak,  hogy ez mostantól más lesz! :)

Tegnap vendégségben volt nálunk egy nagyon jó barátnőnk, aki időközben glutén és laktóz érzékeny lett (de nagyon durván!). Szerettem volna valami nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető, mégis nem mindenmentesnek kinéző vacsit és desszertet készíteni neki és párjának (aki viszont mostanában fedezi fel az ízeket barátnője elmondása szerint).

Tehát, szokásomhoz híven, elkezdtem keresgetni Google barátommal...

Rengeteg oldal van, csak tejmentes, csak gluténmentes, tojásmentes, minden minden mentes, úgy gondolná az ember, hogy tök egyszerű egy jó kaját találni. Hát nem!

Mivel a barátnőm említette, hogy rizstésztát szokott enni, így gondoltam készítek egy kis "kínait" olyan egyszerű alapanyagokból, mint csirke, hagyma, sárgarépa és rizstészta.

Íme a recept:

Hagymás csirke pirított rizstésztával

kinai.jpg

Hozzávalók:

Csirkéhez:

50 dkg csirkemell filé

3 fej vöröshagyma

2 nagyobb sárgarépa

3 szál újhagyma

1 kápia paprika

1 dl szójaszósz

Ízlés szerint só

 

Tésztához:

 

fél csomag rizstészta

1 liter forró víz

0,5 dl szójaszósz

2 szál újhagyma

 

 Elkészítés:

A tésztát leöntöm forrásban lévő vízzel, lefedem és hagyom megduzzadni (kb.10 perc), majd leszűröm. Egy serpenyőben felhevítem az olajat, rádobom a tésztát, hozzá adom a szójaszószt, a felaprított újhagymát és összepirítom.

Mikor a tészta elkészült kiszedem, felforrósítom a húshoz szánt olajat, rádobom az apró csíkokra vágott csirkemellet és megpirítom.

Mikor a csirkemell már elkezd pirulni, hozzá adom a vékony csíkokra szeletelt sárgarépát, a felszeletelt vöröshagymát, újhagymát és kápia paprikát, meglocsolom a szójaszósszal és összepirítom.

Amikor már a hagyma összeesett, de a sárgarépa még ropogós, leveszem a tűzhelyről és a rizstésztával kínálom. Frissen vágott újhagymával díszíthető.

Szóval, nagy sikert aratott, gyorsan is elkészül, mosogatni sem kell utána túl sokat, tényleg jó! :)

 

Én ha vendég van és az vacsorázik is, nem hagyom, hogy desszert nélkül maradjon!

Kerestem és találtam egy nagyon jó, glutén és tejmentes édességet, ami szintén nagyon gyorsan elkészíthető!

 

Narancsos gluténmentes répatorta - tejmentesen

Hozzávalók: (kb. 10 szelet)

  • 20 dkg reszelt sárgarépa
  • 4 db közepes méretű (M-es) tojás
  • fél csomag sütőpor
  • 6 ek cukor
  • 1 nagy narancs leve és héja reszelve
  • 10 g útifű maghéj
  • 12,5 dkg barna rizsliszt
  • 1 zacskó MELANZS (aszalványok)

 

Elkészítés:

  • Egy nagy tálban az összes alapanyagot, jó alaposan kikeverjük
  • Szilikon kenyérformába tesszük. (vagy sütőpapírral kibélelt bármi)
  • 180 °C fokra előmelegített sütőben kb. 30 – 35 perc alatt megsütjük (tűpróbával ellenőrizzük, hogy megfelelően átsült-e)

 

Képet a nagy sietségben elfelejtettem készíteni róla, meg az az igazság, olyan gyorsan elfogyott, hogy a maradékról se tudtam: nem maradt!

Az aszalványokat le lehet cserélni (vagy hedonistáknak pluszba!) csokira, ha glutén érzékeny az ember, szigorúan gluténmentesre! Felkészítelek, nem lesz egyszerű beszerezni!

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztropo.blog.hu/api/trackback/id/tr8812390791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása