Kacsa - Krumpli - Kelbimbó
2019. február 11. írta: gasztropo

Kacsa - Krumpli - Kelbimbó

de mitől lila?

A három K-s kombót egy könnyen elkészíthető és nagyon finom vacsorává varázsolhatjuk, ami így a tél vége felé élénk színeivel igazi felüdülést nyújt terített asztalunkon, legyen az ebéd vagy vacsora.

A Krumpli lehet hagyományos is, de manapság elég sok helyen lehet kapni lila burgonyát, amit ugyanúgy kell elkészíteni, mint hagyományos társát...

Eredetileg Peruból és Bolíviából származik, a térségben a mai napig rendszeresen termesztik. Feltételezések szerint 200 éves ősi perui burgonyafajták keveréke. Más források Chilét említik eredeti élőhelyének. Felhasználását tekintve hasonlóan kell eljárni mint a nálunk elterjedt fehér burgonyával. Színezetét az elkészült étel mindvégig megtartja, legyen az püré, leves, ital, vagy sütemény. A lilás színért a céklában, szederben is fellelhető antocián nevű antioxidáns felel, melynek fontos szerepe van a káros ultraibolya sugarak által létrehozott szabad gyökök elleni védekezésben. - Wikipédia

Kacsamellhez manapság nagyon sok helyen hozzájuthatunk, én a Sparban szoktam vásárolni, a vákuumozott termékekkel (sem) eddig sosem bajom. Ha jó áron hozzájutok, többet is veszek, teszem be a fagyasztóba, s ha megkívánjuk, nem kell kajtatni utána. 

Most is fagyasztott kacsamellel dolgoztam, három óra alatt szépen felolvadt, a fóliából kivéve alaposan meg kell mosni hideg folyóvízzel, majd szárazra kell törölni papírtörlővel. Egy kis tálban összekevertem a száraz páchoz szükséges fűszereket: bors, rozmaring, kakukkfű és fokhagymás só. A kacsamell bőrét hihetetlenül éles késsel (és tényleg csak az vágja át!) rácsosan bevagdossuk, majd bedörzsöljük a fűszerkeveréket mindkét oldalába. A tepsibe belekanalaztam 3 kanál kacsazsírt, de ha van libazsír, az is pont tökéletes. Bőrével lefelé belefektettem a tepsibe a melleket, mellé locsoltam 1 dl hideg vizet (lehet akár száraz fehér bor is), majd alufóliával lefedtem jó szorosan. 30 percig nagy hőfokon sütöttem, majd levéve a fóliát megfordítottam őket és még 20 percig visszatettem fólia nélkül sülni.

Ez idő alatt kényelmesen el lehet készíteni a köreteket:

A kelbimbót megpucoltam: én levágom az alsó torzsa részét, majd addig pucolom a leveleket, amíg szép leveleket nem kapok. Az így megtisztított bimbókat megmosom, majd szódabikarbónás vízben megblansírozom. A szódabikarbónától szép élénk zöld marad a színe, ezt bátran alkalmazhatjuk minden más zöld zöldség blansírozása esetén. Blansírozás: forrástól számítva rövid ideig való főzés, hogy a zöldség ress ropogós maradjon. Egy tálba leszűrtem és félre tettem további felhasználásig.

A lila burgonyát meghámoztam, sós vízben megfőztem majd kis tejjel és vajjal botmixerrel összetörtem, szerecsendióval és parmezánnal ízesítettem. A botmixer kicsit lágyabbá és krémesebbé teszi a pürét mint a hagyományos krumplinyomóval készültet, sokak pont ezért nem szeretik, én viszont pont ezért. :) 

Ekkor le is telt a 30 + 20 perc a kacsa sütéséből, maghőmérővel azért ellenőriztem a hús hőfokát: 85-90 fok között kell lennie, akkor tökéletes! Egy serpenyőben olívaolajat hevítettem, a melleket bőrével lefelé jól megpirítottam benne, majd egy tálba kivettem. A kelbimbókat átforgattam a serpenyőben míg minden oldala jól át nem pirult. 

Ez után jöhet a tálalás, amit mindenkinek a fantáziájára bízok. Nekem így sikerült.

10769862832_img_5482.jpg

Egy dolgot kell tudni ezzel az étellel kapcsolatban: az elkészítési idő kb. 1 óra, az elfogyasztási idő kb. 10 perc, de tökéletesen megéri! Az ízek remek harmóniában vannak, a színek pedig magukért beszélnek!

Próbáld ki mindenképpen, akár ha csak egy kis luxusra vágysz, de akkor is ha csak egy finomat szeretnél enni!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztropo.blog.hu/api/trackback/id/tr1114620438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása